Wästgöta Dahls Bouleförbund

Årsmöte 2023 avslutat

Wästgöta Dahls Bouleförbunds Årsmöte 2023 hölls i söndags och här kommer en kort sammanfattning.

Det var i söndags som WDBF:s styrelse bjöd in till årets årsmöte. Mötet hölls, numera, tratidionsenligt på Vara folkhögskola. Innan själva årsmötet hölls ett bouleting där styrelseförslag och motioner till såväl vårt som Svenska Bouleförbundets årsmöte diskuterades. Mötet hade i alla frågor en god samsyn och enades snabbt om vad de ville att representanterna på SBF:s årsmöte skulle framföra för åsikter.

Efter bouletinget startade årsmötet och även där var det i de allra flesta frågor inga större diskussioner. Styrelsens fyra styrelseförslag klubabdes igenom liksom övriga handlingar med undantag för ett tillägg i verksamhetsplan och budget. Nedan följer en lista på det som är mest värt att uppmärksamma från mötet.

• Styrelsens fyra styrelseförslag gick igenom (styrelsen hoppas att de två första ska ge god effekt för dommarkåren)
  • Det skrevs in i verksamhetsplanen (och gjordes anslag i budgeten) att WDBF ska dela ut utmärkelser till Årets spelare, Årets förening och Årets prestation. Mer information om detta kommer närmare nästa årsmöte då utmärkelserna delas ut.
  • Styrelsen fick nya tillskott i form av Karin Brorsson Linderoth och Inger Wedholm. Vi önskar dem varmt välkommna.

Till sist så vill jag, Oliver Thorell, tacka för förnyat förtroende som er förbundsordförade.

Publicerad: 2023-03-29

Senast uppdaterad: 2023-03-29